Möjligt att skjuta upp starten av Boxer-abonnemanget

På förfrågan från några medlemmar har styrelsen fört en dialog med Boxer om möjligheten för dig som önskar att skjuta upp starten av Boxer-abonnemanget för att på så sätt slippa dubbla abonnemangskostnader under ev. uppsägningstid. Grunden är att Boxerabonnemanget går igång så fort som att anslutningen är svetsad och inomhusboxen installerad. Detta gör att du inte behöver göra något om du vill att ditt abonnemang ska gå igång direkt, även om din anslutning ännu inte är klar. Om du vill skjuta upp starten av ditt abonnemang behöver du göra följande:

  1. Hämta ut den utrustning som Boxer skickat till dig.
  2. Installera ej den router och TV-box som Boxer skickat dig alt. koppla bort utrustningen om du redan installerat den.
  3. Anslut inomhusboxen till fiberkabeln i utomhusboxen med patchkabeln så snart din utomhusbox är svetsad och strömsätt inomhusboxen (detta för att föreningen ska kunna säkerställa så att din anslutning fungerar korrekt).
  4. Skicka ett e-brev till info(at)fiberilanghem.se där du berättar att du vill skjuta upp starten av abonnemanget. Inkludera följande:
    1. Namn på den som står på Boxer-abonnemanget
    2. Personnummer till personen som står på Boxeranbonnemanget
    3. Kortnumret som finns på TV-kortet Boxer skickat ut
    4. Anläggningsadressen för anslutningen (adressen till huset)
    5. Anledning till den sena starten
    6. Datum då Boxerabonnemanget ska starta igen.
      1. Om din anslutning är igång skriver du det datum du vill att abonnemanget ska starta.
      2. Om din anslutning inte är igång än skriver du att du återkommer med startdatumet när anslutningen är klar. Glöm då inte att meddela föreningen ett startdatum när anslutningen är klar.

Den dag då du angett att abonnemanget ska starta installerar du utrustningen du fått från Boxer enligt de instruktioner som medföljer och meddelar föreningen via info(at)fiberilanghem.se att abonnemanget är igång.

2 thoughts on “Möjligt att skjuta upp starten av Boxer-abonnemanget

    • Hej! Det beror på hur du vill ha det. Om du vill att abonnemanget ska gå igång så fort som din anslutning är klar behöver du inte göra något. Om du däremot vill att ditt abonnemang ska starta först en viss tid efter att din anslutning är klart behöver du meddela det. Det sistnämnda kan t.ex. vara aktuellt om du vill säkerställa att anslutningen fungerar innan du säger upp ditt nuvarande abonnemang och säger upp det först när anslutningen är klar och du har en längre uppsägningstid. Hör av dig om jag inte var tillräckligt tydlig. //Lars Hedegård

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *