Senaste nytt för dig med gruppavtal – flytt till Comhem

Av | 1 september, 2017

Vad har hänt?

1 sep släcktes Boxers tjänster ner för samtliga medlemmar som har valt att byta från Boxer till Comhem. Planen var att Comhem ska ha skickat ut utrustning till samtliga berörda innan detta datum så att ny utrustning skulle vara på plats och nya tjänster hos Comhem skulle börja fungera.

Idag meddelar Comhem att samtliga berörda medlemmar själva måste kontakta Comhems kundservice för att aktiver tjänst och för er som inte fått produkter hemskickade även beställa dessa.

Alla som ska byta till Comhem måste alltså:
Ringa Comhems kundtjänst 0775-171720 och aktivera sin tjänst,
utrustning skickas ut och tjänster aktiveras.

Men för att du ska slippa stå utan fungerande bredband samt tv tills den nya tjänsten fungerar så har du två alternativ:

1: Ring Comhems kundtjänst 0775-171720; de har då möjlighet att hjälpa till med att aktivera bredbandet. Detta gäller för dig som redan har utrustnign från Comhem, eller ännu inte har fått utrustningen men önskar aktivera bredbandstjänsten (ej TV)

2: Ring Boxers kundtjänst 0771-211000; där kan de återaktivera de gamla tjänsterna via Boxer så att dessa är aktiva fram tills Comhems utrustning fungerar. Detta gäller dig som fortfarande har kvar utrustningen från Boxer och önskar få tjänsten aktiverad tillfälligt tills du har meddelat Comhem. Du använder då din utrustning som du har kvar från Boxer.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *