Senaste nytt vad gäller gruppavtalet via Boxer/Comhem

Av | 13 maj, 2017

Som vi tidigare skrivit om så har vi haft ett antal möten med Boxer/Comhem då vi fört fram situationen för flertalet av våra medlemmar med Boxers gruppavtal. Boxer/Comhem har under april månad arbetat intensivt med att försöka lösa de upplevda problemen som främst berört tv samt telefonin. Målsättningen från deras sida var att problemen skulle vara åtgärdade i början av maj för samtliga medlemmar. Telefoniproblematiken ska nu vara åtgärdad men tyvärr kvarstår problem och störningar när det gäller främst tv-tjänsten.

Under  tre veckor har ett tiotal medlemmar ur föreningen fått testa Comhems utrustning. Visar det sig att detta faller väl ut och det fungerar bra så kommer det troligtvis kunna bli aktuellt att man som medlem har möjlighet att byta till Comhems produkter. De första indikationer vi fått från dessa medlemmar är att det fungerar bra!

Nästa möte vi har med Boxer/Comhem är den 19 maj, vid detta möte ska vi bland annat utvärdera testperioden av Cohens utrustning samt fastställa hur vi rent praktiskt och administrativt ska sköta en ev. överflyttning för medlemmar. En av valmöjligheterna kommer även vara att man har möjlighet att träda ur gruppavtalet om man så önskar, inga rutiner kring detta är ännu fastställda utan allt kommer att behandlas vid nästa möte med Boxer/Comhem och efter detta möte kommer vi lägga ut information på hemsidan om hur man som medlem ska agera. Vi för även diskussionen vidare kring den ekonomiska biten.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *