Sommaruppehåll

Under sommaren har fibersvetsningen rullat på för fullt och varvats med en del felanmälningar på kundutrustning. Denna vecka (V28) är sista veckan innan vi gör ett litet sommaruppehåll i arbetet med att driftsätta och färdigställa vårt nät. Vår entreprenör gör allt för att hinna med tätorten och även om många är klara så kommer nog inte alla att få sin fiber svetsad. Nedan följer en preliminär plan över hur färdigställandet kommer att fortsätta:

  • V28 Länghems Tätort, svetsning kundboxar.
  • V29-32 Sommaruppehåll
  • V33 Länghems Tätort, fortsättning, svetsning kundboxar som inte färdigställdes innan semestern
  • V34-> Start Dannike fibersvetsning skåp och kunder, samt kompletteringar i Länghems Tätort

För dig som har fått din utomhusboxad svetsad men ännu inte fått igång din tjänst, felanmäl till fel@fiberilanghem.se

5 thoughts on “Sommaruppehåll

  1. Hej,

    det tycks dra ut på tiden för oss som bor längs vägen mot 27:an.
    Jag har betalt den faktura som kom för KV03, men jag hoppas att betalningen kommet att gälla med motsvarande förskjutning till dess anslutningen sker.

    • Det är precis så som planen ser ut. Eftersom vi är några få som ideellt arbetar med föreningen har vi inte haft möjlighet att individanpassa alla fakturor utan fick göra ett gemensamt grupputskick i juni. Kommande faktura (september) kommer att justeras utifrån när fibern är igång för respektive anslutning. Ingen ska behöva betala för en anslutning och tjänst som inte är igång. //Lars Hedegård

  2. Hej!

    Idag 14/7 Upptäcker jag att min fasta telefon inte fungerar längre. Kollar med Telia
    som säger att dom inte har ngt.abonnemang med numret jag uppger. Har Boxer
    sagt upp abonnemanget utan att meddela mig.
    Har ringt till Boxer men hinner inte sitta en 1/2-timme och vänta på att få komma fram.

    Vad har hänt tror ni?
    Gunne Östensson

    • Eftersom ni angett att ni önskar få ert telefonnummer överflyttat till Boxer har Boxer sagt upp ert abonnemang hos Telia och begärt att få ”överta” telefonnumret och det är detta som nu är genomfört. Jag misstänker att er anslutning inte är färdigställd än och därför kan ni inte heller koppla in routern ni fått från Boxer och på så sätt få igång telefonen igen. För att åtgärda detta kommer några i styrelsen att montera och svetsa de utomhusboxar som återstår med start på söndag och fortsätta jobba under kommande vecka. På så sätt är målet att telefonin snart ska vara tillbaka. Vi i styrelsen ber om ursäkt för det besvär som detta medför. //Lars Hedegård

      • Hur skall man förhindra att den fasta telefonen och bredbandet försvinner innan det är klart med fibern ?
        Här i Boanäs verkar det vara långt borta.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *