Klarrapporterade områden
Noden i Bragnum är nu driftsatt och de som skall välja tjänster själv kan göra detta via http://portalen.ip-only.se/. Anslut fibermodemet till 230V. Avvakta några minuter. Anslut sedan datorn till den röda porten på fibermodemet. Se till att datorn inte är uppkopplad till något annat nätverk som wifi eller liknande. Starta webbläsaren och gå till sidan enligt ovan, du skall då komma till aktiveringsportalen för att aktivera dina tjänster. Om du istället kommer till en sida där du skall ange inloggning och lösenord, så är fibermodemet inte aktiverat ännu. Avvakta en dag innan du ringer och felanmäler, det kan dröja ytterligare en dag om du inte har haft fibermodemet anslutet till 230V på ett tag. Starta om fibermodemet efter att du har aktiverat din tjänst. Har du beställt gruppavtalet från föreningen behöver du inte göra något alls, du kommer att få utrustning hemskickad från Boxer när tjänsten är aktiverad. Om du får problem med fibermodemet innan du har beställt tjänst, så kan du ringa Länghem Landsbygd Fiber Felanmälan Teknisk Support på 076-8085480 eller maila in en felanmälan på fel@fiberilanghem.se. Glöm inte att ange medlemsnummer när du mailar in din felanmälan.